NEAIŠKU Į KURIĄ TIKSLIAI SOC. TINKLŲ KOMPANIJĄ INVESTUOTI
Investavimas į soc. medijų kompanijas gali būti gana rizikingas – nors ilguoju laikotarpiu jų pajamos ir akcijų kainos dažnai kyla, tačiau galima tikėtis didelių svyravimų. Viena iš tuos svyravimus sukelti galinčių rizikų – galimas reguliavimo institucijų tikrinimas ir kintanti politika, susijusi su naudotojų duomenų privatumu ir turinio moderavimu. Pavyzdžiui, 2021 m. „Facebook“ susidūrė su daugybe reguliavimo iššūkių ir ieškinių, susijusių su įmonės duomenų tvarkymo praktika, o tai turėjo įtakos jos akcijų rezultatams. Tokios reguliacijos persekioja nuolat – vis kalbama apie „TikTok“ veiklos nutraukimą JAV, Indijoje ir daugelyje kitų šalių, problemos taip pat niekaip neapleidžia ir to paties „Facebook“ soc. tinklo.
Kita rizika – paprasčiausias įmonių nepastovumas. Socialiniai tinklai dažnai patiria staigius vartotojų įsitraukimo, reklamos pajamų ir visuomenės nuotaikų svyravimus. Šiuo aspektu, ko gero, įdomiausiai atrodo du soc. tinklai – „Snapchat“ ir neseniai išleistas „Meta Threads“. „Snapchat“ iš pradžių sprogo ir apskriejo visą pasaulį, tačiau ilgainiui liko populiarus tik tarp pačių jauniausių ir gan sunkiai monetizuojamų naudotojų. O „Threads“ tapo greičiausiai 100 mln. naudotojų surinkusiu soc. tinklu, tačiau beveik visi jie išėjo vos po kelių dienų ir dabar realių naudotojų šis soc. tinklas praktiškai neturi, tuo tarpu „Threads“ motininė kompanija, „Meta“, visą tą laiką tarsi važinėjosi akcijų rinkos karuselėmis tai žemyn, tai aukštyn.
Galiausiai, kaip jau minėjome, šių kompanijų veikla gali būti gana plati. Kalbame ne tik apie „Meta“, „Microsoft“ ar „Alphabet“, bet ir apie, pavyzdžiui, „Match Group“, kuriai priklauso pažinčių programėlės „Tinder“, „Hinge“, „OkCupid“, „Upward“ ir keliolika kitų skirtingų pažinčių platformų. Iš dalies tai – diversifikacija, bet iš kitos pusės, tai neabejotinai kelia riziką norintiems investuoti į konkretų produktą, o ne visą jų grupę.