Prisiminkim, ką vaikystėje esam girdėję apie pinigus. Neretą lydėjo tokios frazės kaip „pinigai ant medžių neauga“, „pinigų turėsi, jei sunkiai dirbsi“, „turtingas žmogus – vagis“ ir pan. Dažną iš mūsų tėvai tarsi nušalindavo nuo finansinių klausimų, slėpdavo sunkumus ar pasisekimus, nekalbėdavo apie mokesčius, elgdavosi taip, lyg pinigai yra ne vaikų reikalas.
Naujausi tyrimai rodo, kad šiandien Lietuvoje mokyklinio amžiaus vaikų finansiniam raštingumui turim skirti gerokai daugiau dėmesio. EBPO tyrimas atskleidžia, iš kur vaikai sužino apie elgesį su finansais. Mokydamiesi mokykloje? Deja, ne. Pagrindinis faktorius, lemiantis efektyvų pinigų naudojimą ateityje, – patirtis, perimta būtent iš tėvų.
Turėdami savo vaikų, siekiam, jog jie gyventų dar geriau, patirtų, turėtų daugiau, negu turėjom patys. Susiduriam su tais pačiais klausimais: ką vaikui apie pinigus pasakoti, o ko ne, nuo ko pradėti, kada tinkamas laikas duoti kišenpinigių, kokiais būdais įtraukti vaikus į šeimos piniginių klausimų sprendimų priėmimą. Skirtingais vaiko raidos etapais privalom suteikti jiems vis daugiau kompleksinių žinių.
Mūsų vaikų ateities pasisekimus, laimės ir laisvės galimybes nulems dabar suformuotos nuostatos, priimti sprendimai ir atlikti veiksmai. Turėdami reikalingų žinių, kaip formuoti ir lavinti vaikų finansinius įgūdžius, galime padėti jiems ateityje tapti finansiškai sėkmingais.