STRAIPSNIS

Būtinųjų prekių rinkos apžvalga

Būtinosios prekės šiuo metu atrodo kaip labai viliojanti rinka investicijoms. Tiesa, tai yra gana plati sąvoka, apimanti įvairias maisto ir buities prekių parduotuves, higienos priemonių, gėrimų, rūkalų ir panašias kompanijas. Ši kategorija išsiskiria tuo, kad turėtų ganėtinai neblogai atrodyti krizės metu. Nes gi valgyti ar praustis reikia visada, o be daugelio kitų dalykų prastesniais ekonominiais periodais lyg ir galim apsieiti. Pabandykim apžvelgti, ką reikėtų žinoti prieš investuojant į būtinųjų prekių kompanijas.

ĮDOMŪS FAKTAI:

RIZIKOS

Visų pirma, šių akcijų stabilumo silpnoji pusė yra ta, kad šios akcijos labai greitai auga nedažnai. Laikui bėgant jos gali išsaugoti savo vertę, bet tikriausiai iš jų greitai nepraturtėsit. Apskritai, šios akcijos yra labai dažnai pervertinamos ekonomikos nuosmukio laikotarpiais, koks yra dabar. Jei ieškote galimybių investicijoms, nes nerimaujat dėl ekonomikos ir manote, kad tai yra saugus variantas pinigams, tikriausiai taip pat daro ir daugelis kitų investuotojų. Dėl to nuosmukio metu tokios akcijos gali išaugti daugiau nei jos yra realiai vertos, o augimo laikotarpiu tokios investicijos gali ir kiek subliūkšti.

Tikėtina, kad kai pasaulyje ekonomika pradės atsigauti (o tai yra laiko klausimas), tokių kompanijų augimas maksimaliai sulėtės, kol technologijų ir panašios sparčiai augančios kompanijos grįš į vėžes. Kitaip tariant, kai ekonomika yra sveika, būtinųjų prekių akcijos portfelyje gali jums pakenkti.

Be to, būtinosios prekės su laiku keičiasi. Kai kurie specialistai „Amazon“ jau dabar priskiria prie būtinųjų prekių kompanijų, kiti to dar nedaro. Neaišku, koks bus „Philip Morris“ likimas, o ir kitos kompanijos nebūtinai yra amžinos. Juk tokios kompanijos kaip „JCPenney“ ar „Toys R Us“ kadaise irgi atrodė nemirtingos.

PERSPEKTYVOS

Kažin, ar kas nors renkasi būtinųjų prekių kompanijas dėl perspektyvų. Ko gero, prie išimčių išskirti galima būtų „Walmart“ ar „Amazon“ (jeigu šią kompaniją galima laikyti būtinųjų prekių), kadangi tiek viena, tiek kita kompanija stengiasi augti, netgi gaminti savo produkciją ir inovuoti. Taip, jos yra ir mažiau saugios nei „Coca-Cola“, tačiau jeigu ieškote balanso tarp saugumo ir perspektyvų, tai, ko gero, yra vieni geriausių variantų.

Pagrindinis būtinųjų prekių kompanijų tikslas yra išlaikyti stabilų pelną ir stabiliai (nors ir lėtai) auginti akcijų kainą. Tad jeigu ieškote būtent tokių investicijų, būtinosios prekės yra geras pasirinkimas.

ALTERNATYVOS

Alternatyvų būtinųjų prekių kompanijoms nėra daug. Kai kurių recesijų (ypač šios) atveju tai gali būti energetikos kompanijos, tokios kaip „Exxon Mobil“ ar „Royal Dutch Shell“, tačiau jeigu ieškote investicijų, kurios sunkiais ekonominiais periodais juda ne per daug, o gerais – gan greitai juda aukštyn, paprastai rekomenduojamas klasikinis S&P 500 ETF į jį investuojant periodiškai.

Kartais sunkesniais ekonominiais periodais pasirenkama investuoti ir į obligacijas (apie jas anksčiau). Na, o jeigu labiausiai mėgstat investuoti į technologijų kompanijas (kadangi būtent tai yra neabejotinai populiariausia kryptis investuojant į individualias akcijas), pasidomėkite platesnio spektro technologijų įmonėmis, tokiomis kaip „Apple“, „Amazon“, „Microsoft“ ar „Alphabet“, kadangi recesijų metu jos yra žymiai stabilesnės ir krenta mažiau nei „Tesla“, „Shopify“, „Netflix“ ar panašios kompanijos.

Ši informacija negali būti interpretuojama kaip rekomendacija, nurodymas ar kvietimas investuoti į tam tikras kompanijas ar fondus. „M Capital“ rašo tik edukaciniais tikslais. Visą atsakomybę darydami bet kokius investicinius sprendimus prisiimate patys. Būtina turėti omenyje, kad investavimas yra susijęs su rizika ir tik nedidelė dalis investuotojų sugeba veikti pelningai.